Treasures
Home About Stories Twitter Follow Dash

owner


" Be free to fly away from the madness "

Talk to me


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

I Hate You! -7
Tuesday, February 11, 2014 • 8:46 AM • 2 comments








 for you... 
to be hurt... is ABSOLUTELY UNFAIR! -romeo akashah


"Awwwww....! Are you nuts?"

Nafas Aya membuak-buak. Mukanya merah menahan geram yang teramat. Wajah Romeo direnung tajam. Nafas dalam ditarik, dan kemudian dihembus perlahan. Romeo yang perlahan-lahan bangkit itu masih dipandang tajam. Renungan yang beku dan penuh dengan perasaan marah.

Romeo yang sedang berdiri itu memandang wajah Aya. Dia tahu pandangan itu penuh dengan rasa marah, benci dan er.... mungkin juga Aya rasa nak balas balik kejadian tadi. Er.. i don't mind if she wanna kiss me back though?! Dia tersengih sendiri. Gatal juga aku ni rupanya... Kalau minah ni tau, mes... Mata terbuntang. Liur pahit ditelan. "Aya?"



Aya masih lagi berjalan dengan besi tajam yang berada ditangan. 

"Er... " ketawa palsu. " You're joking, right?"

Namun Aya masih seperti itu, menghalakan besi yang tajam seperti pisau itu ke arah Romeo. Dia rasa terlampau marah. Entah kenapa!

"Aya... please... okay okay.. i'm sorry. It was an accident! And plus, you're responsible for took away my first kiss too, right? So, fair and square. Just..." telan liur. " Put that thing away from me, idiot!"

Prang! Bom Bom Kebabom!
Erk? Romeo tergamam. Dalam sekelip mata, bilik ni dah jadi macam errr..... entah laa... tak tahu nak cakap apa! Bapak kuat minah ni!

"Yes. I am an idiot." perlahan suara halus itu keluar. Aya ketawa sinis. "Fair and square, huh?" rambut yang menutupi pandangan mata disebak kebelakang. "Kau masuk bilik ni. Datang sini entah daripada planet alien mana entah. Then, tengok muka aku secara dekat, while i'm still sleeping. What's fair and sqare with that?" dan kemudian Aya ketawa berdekah-dekah. "You...." berhenti tiga saat sambil pandang Romeo atas bawah.. "DON'T EVER GIVE ME THAT CRAP!"

Mata Romeo terbuntang. Pertama kali ni dia dengar minah ni membebel. O...kay....

"Kau ingatkan ni Amerika tempat sosial yang kau duduk selama ni ke? Kau ingat kau bagus sangat ke? Kau ingat kau tu hebat sangat ke? Jangan sebab kau dah biasa dengan kehidupan soSIAL kau kat sana, kau bawak kesini pula! First kiss? kau ingat aku kisah ke dengan first kiss bodoh kau tu? Blah la! Alien tanduk sepuluh. Phsycho! Entah datang daripada planet mana ntah. Raksasa jadian. Da..."

Hahahahhahaha.... Tanpa sedar Romeo ketawa terbahak-bahak. berdekah-dekah sambil memegang perutnya kuat. Adoyaiii... dia betul-betul tak tahan gelak sekarang ni! Aya... biar betul kau macam ni? "Aya... Aya..." menggeleng perlahan. Muka diangkat.

Erk? Muka Aya yang putih itu sudah mula kemerah-merahan. Aduss!!! Mampus aku! Gulp. "Er... sorry sorry.. don't mind me.. just continue your .. er.. membebel? hehe..."

Aya membetulkan urat urat yang terasa tegang di tengkuknya. Dia menggengam penumbuknya kuat. Sambil mara kehadapan, dia merenung wajah alien bertanduk sepuluh yang berada dihadapannya itu.
Romeo pula entah kenapa, hanya berdiri statik dan membalas renungan Aya. Tanpa senyuman dan tawa seperti selalu. Dia seperti dipukau. Oh maiii....!

Dan... sedar-sedar je dia telah berada di dalam dukungan Aya. Wow! Aya, gagahnya! Macam badang beb... Fuiyooo.

Romeo menelan liur pahit. Pertama kali di dalam hidupnya dia didukung oleh seorang potianak yang gagah perkasa. Aya, kau biar betul? Entah kemanalah agaknya si pontianak yang gagah ini akan membawa dia pergi. Romeo hanya diam sambil merenung muka Aya dalam jarak yang dekat. 

Cantik...

 Suara-suara pelajar-pelajar Smart yang berbisik-bisik tiu tidak sedikit mengganggu kosentrasinya. Mak ai! Fokus bebenor!


"Weh.. weh tu bukan Romeo ke?"

Deen yang turut berada disitu menoleh. Mata terbuntang. Romeo? For Real? And.... "tu siapa?" dia memandang Alia disebelah.

"Seriously kau tak kenal?"

Deen menggeleng. "Penting ke?"

Alia mengeluh. "Nak kata penting tu tak lah. Tapi satu sekolah ni kenal siapa minah tu laa..."

Deen mencebik. "Is she really that FAMOUS?" dia kembali memeandang aya yang masih berjalan dengan Romeo yang berada dalam dukungannya. but she doesn't look like one...


"A'ah. Kau cakap je wakil dalam apa? Semua dia masuk. Muzik, sukan, forum, debat?  Sebut je... Semuanya dia yang wakil."

Deen melopong. Wow. I'm impressed. Mata kembali memandang ke arah Aya dan Romeo. Er... tapi tu bukan ke....?

"Deen, tu bukan ke arah nak ke....?" 

Deen mengangguk tiga kali. "Dah kenapa pula nak ke situ berdukung-dukung bagai?"

"Dating, maybe?" 

Bahu diangkat sekali. "Nampak macam tak..."

Mata Alia terbuntang. "Entah-entah....."

Bush!"

"HEYYYY...!!!!" 

Dan serentak dengan itu suasana yang berbisik-bisik mula bertukar kepada suasana yang menjerit-jerit pula.

Romeo ternganga.

"From now on, don't ever talk to me! I HATE YOU! FOR THE REST OF MY LIFE, YOU'LL BE MY BIGGEST ENEMY EVER. Copy?" Kemudian Aya terus berlalu pergi meninggalkan Romeo yang terpinga-pinga. Aya menoleh ke belakang. "Have a nice day, then."

Romeo yang baru lepas dicampak ke dalam swimming pool itu masih lagi mampu tersenyum. Yeah.. indeed... i will....


...................

"Hahahahhahahahhaha...." Joe masih lagi tertawa terbawak-bahak. Entah kenapa dia rasa syok betul sekarang ni. 

Romeo yang sedang mengelap rambutnya yang basah itu hanya mencebik. Cis! Tak guna punya member!

"Adoii... tu lah kau! Orang cakap kau degil! Nak juga ngurat bini aku! Kan dah kena. Hahahahha.."

Mata dijulingkan ke atas. Ada member pun alahai...! 

"Kau kena faham Romeo, Aya tu hanya setia pada aku je... dia mana layan lelaki lelaki gersang macam kau ni!" sambung ketawa. Dah tergolek-golek kat atas katil dah.

Romeo hanya diam. Malas nak lawan cakap. Biarlah mamat tu membebel sensorang.

"Pontianak dengan manusia mana boleh bersatu Romeo. Tengok macam citer Twilight tu ha. Bella pun akhirnya jadi vampire juga... adoiii" 

"Kau dengan Aya tu macam mana pula?" Jam di dinding dikerling.

Joe yang sudah berhenti ketawa kembali duduk bersila di atas katil. "Hah?"

"Kau tu manusia, Aya tu pontianak? So nanti ko end up jadi pontianak juga ke?"

Diam lima saat. Tapi tak lama lepas tu, Joe kembali ketawa tak hengat dunia. Romeo hanya mampu menggeleng. Agaknya kawan dia yang seorang ni memang suka ketawa kut!

"Pandai betul kau buat lawak Romeo..." dia menghabiskan sisa tawanya. "Bukan macam tu Romeo. Dalam kes Aya dengan aku, Aya akan end up jadi manusia balik. hahahhahah..."

Romeo hanya memandang Joe yang tak tahulah nak cakap apa. Merepek je yang dia tahu. Lantaklah! Dia menguap. Sekarang ni dah dua belas malam.  Kepala diletakkan perlahan-lahan ke atas bantal.

"Ala.. Romeo kau nak tidur dah ke?"

"A'ah. Layan kau lama-lama esok aku pula yang jadi pontianak!" menguap. Dan tak sampai sesaat dia dah lena diulit mimpi er... mimpi apa eh? entahlaaa...

...............

Suasana di dalam kelas saat ini bising mengalahkan pasar borong. Ada yang bergosip, ada yang bernyanyi, ada yang menari, dan ada juga yang melepak dekat kelas sebelah. Menguratlah tu! Zaman sekarang ni, budak-budak suka sangat nak mengurat.. tak faham betul! Joe hanya menjadi pemerhati. Dalam keadaan sekarang ni kalau dia muncul di hadapan kelas dan ugut sorang-sorang nak tulis nama pun tak guna juga. Nanti dia yang kena balik! Apalah nasib jadi ketua kelas.

Hurm tak pe laaa, asalkan tiada yang cedera sudah... Dia menjeling Romeo disebelah. Aik! Romeo ni pun dah jadi macam Aya juga ke? Tidur dua puluh empat jam? Belum sempat dia nak kacau Romeo, cikgu dah pun asuk ke kelas. Dan, seperti biasa, tugas dia sebagai ketua kelas ialah....

"Bangun!!!"

"Assalamualaikum Cikgu!" dan kemudian serentak suara pelajar pelajar 5 Awesome memberi ucapan salam kepada Cikgu Kamelia. ccikgu Kamelia menangguk dua kali dan menjawab salam. 

Dia memandang muka-muka pelajarnya.  Semuanya fokus memberi tumpuan ke arahnya. Aya yang sedang menguap itu juga sedang memberti tumpuan dan fokus kepadanya. Dia tersenyum. Faham benar dengan perangai Aya.

"Joe."

"Ya, Cikgu!" pantas Joe menjawab.

"Awak dah hantar ke senarai persembahan yang kita nak buat tu?"

Joe mangangguk dua kali. "Dah. Tapi tugasan-tugasan tu semua belum diagihkan lagi."

Cikgu Kamelia mengangguk mengerti. "Awak ada senarai persembahan tu?"

"Ada. Jap..." dia menarik keluar Fail kuning yang berada di bawah meja. Kertas yang mengandungi persembahan untuk Mid-term Festival itu diambil dan kemudian kertas itu diserahkan kepada Cikgu Kamelia.

Kelas 5 Awesome senyap sunyi. Menghormati Cikgu Kamelia yang berada di meja guru dihadapan. Setelah lima minit berlalu. Cikgu Kamelia mula bersuara. "Ok. Hari ni saya nak bincang pasal persembahan ni. Pembahagian tugas semua saya nak selesaikan hari ni. Kelas lain ada yang dah mula berlatih."

Cikgu Kamelia kemudiannya pergi ke arah papan putih yang berada dikirinya. 

1. Music > singing -(single/duo)
              >orchestra 
              >piano ft violin

2. Theatre > choose between (romance/ thriller/ horror/comedy/school stuff/ etc)

3. Cafe > what kind of cafe?


Cikgun Kamelia kembali memandang pelajarnya setelah selesai menulis di papan putih tersebut.

"Okay sekarang saya akan bahagikan kamu semua kepada 5 kumpuan. 3 kumpulan untuk muzik, 1 kumpulan untuk teater dan satu kumpualan lagi untuk kafe." Dia menarik nafas panjang. Senarai nama pelajar yang berada di tangan itu diteliti.

"Er... cikgu!"

"Ya?"

"Kenapa untuk muzik ada tiga kumpulan?"

Cikgu Kamelia tersenyum. "Oh... sebab muzik terbahagi kepada tiga jenis persembahan. Sebab tu saya bahagikan kepada tiga kumpulan."

"Oh..." Danish menagguk mengerti.

"Liana, Lilia, Flora, Eve dan Danish. Awak berlima kumpulan Cafe." 

Eve merengus geram. Apasallah dengan si Danish tu pula? adeh... "Cikgu kenapa cikgu pilih kami?"

"Sebab kamu semua bagus dalam bidang masakan dan pakar dalam kulianari. Saya menentukan setiap orang dalam setiap kumpulan mengikut kepakaran masing-masing." Cikgu Kemelia hanya tersenyum memandang Eve. Okay...

"Kira, Laila, Syafiq, Aqmal dan Haziq. Kamu semua dalam kumpulan teater. Ada bantahan?"

Mereka menggeleng serentak. 

"Er.. tapi cikgu, untuk teater kami memerlukan banyak orang untuk berlakon, menari, props, backstage... Jadi macam mana?"

"Jangan salah faham. Setiap pelajar dalam kelas ni kena participate dalam setiap persembahan. Kumpulan ni adalah supaya mudah untuk kamu semua buat kerja. Jadi, katakanlah kamu Haziq adalah kumpulan teater, tapi, bila Eve suruh kamu jadi pelayan kafe dia, tu tak jadi masalah. Sebab setiap aktiviti tu bukan pada waktu yang sama, kan?" jelas Cikgu Kamelia panjang lebar.Mereka semua mengangguk faham.

Dan kemudian Cikgu Kamelia kembali meneruskan tugasnya, sehinggalah...

"Erm.. so, Romeo and Aya, kamu berdua dalam group music- piano ft violin."

Mereka semua terbuntang. Cikgu ni biar betul? Takkanlah group tu ada 2 orang je?

"Cikgu kenapa ada dua orang je? Orchestra ada sampai 8 orang. Macam tak adil je."

"Saya bagi orchestra group ada lapan orang, sebab memang banyak kerja nak buat. Dan saya letakkan 2 orang dalam group piano and violin ni, sebab group ni memang memerlukan 2 orang je. seorang main violin, seorang main piano. Perlu ke sampai nak lima orang?"

Mereka semua menunjukkan muka bengang dan tak puas hati. Tak dapat terima langsung kenyataan yang entah apa-apa itu. Manakala Aya, dan Romeo pula, masing-masing tidak menunjukkan apa-apa reaksi.

"Tapi kenapa Romeo dengan Aya? Faizal pun terror piano. Lagipun dia pernah duo dengan Aya tahun lepas masa Pertandingan Antarabangsa."

"Kamu semua ni tak tahu nampaknya., Romeo merupakan juara pertandingan duo dan solo dalam piano berkali-kali  di peringkat antarabangsa sejak umur dia tujuh tahun lagi. Aya pula, dia memang superb dalam violin. Dan sebab tu la saya pilih mereka berdua sebagai wakil kelas kita dalam pertandingan tu."

Joe terbuntang. Serntak mukanya berpaling ke arah Romeo. "Romeo! Kau biar betul?"

Romeo pula sekadar tersengih.

"So... Romeo, Aya? Ada bantahan?"

Aya hanya senyap. Manakala, Romeo pula menggeleng dua kali.

"Good. Then semua dah settle. Sekarang ni duduk dalam kumpulan dan buat apa yang patut."

Aya mengangkat tangannya tinggi. "Cikgu. Saya akan perform dengan Alien ni bila tiba saatnya nanti. Tapi untuk hari ni, saya rasa saya nak tidur tanpa berbincang dengan Alien ni. Apa sahaja lagu yang dia pilih. Saya tak kisah."

Kening Cikgu Kamelia berkerut. Selama ni Aya tak macam ni pun... "Er... ikut kamulah... Romeo, pergi duduk sebelah Aya."

Romeo yang sedang tersngih itu mengangguk dan menurut perintah. Aya mengetap bibir bengang. Dia pantas meletakkan kepalanya di atas meja dan berpura-pura tidur.

Romeo memandang di sekelilingnya. Semua orang sudah mula berbincang. Kecuali dia. Dia mengeluh. Haih! Macam manalah nak berbincang dengan pontianak yang kejam macam ni? kepala digau beberapa kali.












#hey guys! hope enjoy! Sorry for the late yeah! :D

Labels:



2 Comments:

Blogger Unknown said...

mana sambungan...tak sabar nak baca lagi ...citer ni makin menarik...sambung la cepat...

November 3, 2014 at 9:58 PM  
Blogger ^goldEn_tRe@sure^ said...

coz i thought that my blogs isnt that famous and theres no one read all my entries... hahah.. im still studying now, yeah sure, just wait a lil bit yah

November 7, 2014 at 2:08 AM  

Post a Comment


|